خرید ساندویچ پانل در شمال کشور؛ فواید و موارد استفاده از ساندویچ پانل در شمال کشور

admi 1400/10/04
خرید-ساندویچ-پانل-در-شمال-کشور-فواید-و-موارد-استفاده-از-ساندویچ-پانل-در-شمال-کشور

روش‌های متفاوتی برای عایق‌کاری و جلوگیری از انتقال حرارت در شهرها و استان‌های مختلف کشور وجود دارد. هر منطقه‌ای با توجه به خصوصیات جغرافیایی، مصالح موجود، نیروی کار و … از عایق‌های متنوعی استفاده می‌کند. شرایط جغرافیایی استان‌ها شمالی به صورتی است که خرید ساندویچ پانل در شمال کشور به کرات مشاهد می‌شود.

ساندویچ پانل‌ها خصوصیات مقاومتی بسیار خوبی داشته و در برابر عوامل جوی نیز مقاوم هستند. همچنین این عایق‌های پیش‌ساخته برای استفاده در موقعیت‌های مختلف مناسب خواهند بود. در ادامه به بررسی این عایق محبوب و مزیت‌های خرید ساندویچ پانل در شمال کشور خواهیم پرداخت.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل (Sandwich panel) یکی از مصالح پیش‌ساخته ساختمانی محسوب می‌شود که نقش عایق حرارتی را برای دیواره‌ها، سقف و کف سازه‌ها ایفا می‌کند. علاوه بر عایق حرارتی، ساندویچ پانل عایق صوتی و حتی رطوبت نیز به حساب می‌آید و قابلیت‌های متنوعی را به پیمانکاران صنعتی و مسکونی ارائه می‌دهد.

این محصول معمولا از سه لایه مختلف تشکیل می‌شود. لایه‌های اول و سوم به عنوان پوسته خارجی عمل می‌کنند و در مقابل فشار، ضربه، سایش و اثرات سطحی مثل رطوبت، اشتعال و … مقاومت خواهند کرد. لایه میانی وظیفه جلوگیری از انتقال حرارت و صوت را دارد. در حقیقت لایه میانی عایق حرارتی و صوتی بوده و توسط لایه‌های سطحی محافظت خواهد شد.

در حال حاضر ساندویچ پانل‌ها در مناطق مختلف کشور تولید و عرضه می‌شوند. مزیت‌های بسیار زیاد این محصول باعث شده تا مهندسان سراسر کشور نسبت به استفاده از این عایق ترغیب شوند. خرید ساندویچ پانل در شمال کشور نیز بسیار رایج است و به همین دلیل جزو عایق‌های پرمصرف سازه‌های مسکونی و صنعتی به حساب می‌آید.

ساندویچ پانل چیست

کاربردهای ساندویچ پانل در شمال کشور

طی سال‌های گذشته خرید ساندویچ پانل در شمال کشور افزایش قابل توجهی داشته است. از مهم‌ترین کاربردهای این محصول برای سازه‌های این منطقه می‌توان به ساخت کانکس‌ها و سوییت‌های پیش‌ساخته، سردخانه‌های صنعتی، سالن‌های ورزشی و سوله‌ها، اتاق‌های ایزوله، اتاق عمل بیمارستان، سرویس‌های بهداشتی و سقف و دیواره‌های اتاقک‌ها اشاره کرد. این عایق قابلیت‌های بسیار متنوعی داشته و به همین دلیل همچنان کاربردهای ساندویچ پانل در شمال کشور در حال رشد بوده و حجم تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

مزیت‌های ساندویچ پانل

پانل‌های ساندویچی مزیت‌های فراوانی دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • ضد رطوبت بودن
  • مقاومت حرارتی و صوتی بالا
  • سبکی
  • نصب و اجرای راحت
  • حمل و نقل آسان
  • مقاومت در برابر واکنش‌های شیمیایی
  • ضد‌ زنگ و ضد خوردگی
  • ضد اشتعال
  • قابلیت شستشو
  • استحکام و دوام بالا
  • مقاوم در برابر قارچ‌ها و میکروب‌ها
  • قابل استفاده در دیواره‌ها، سقف و کف

مزیت‌های ساندویچ پانل

دلایل خرید ساندویچ پانل در شمال کشور

ساندویچ پانل در شمال کشور به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به این دلایل می‌پردازیم:

مقاومت حرارتی مناسب

ساندویچ پانل‌ها مقاومت حرارتی نسبتا بالایی دارند و به خوبی می‌توانند عایق صوت باشند. شمال کشور نوسان‌های آب و هوایی کمتری نسبت به مناطق کوهستانی و کویری دارد. به همین دلیل عایق‌هایی که بتوانند مقاومت قابل قبولی در برابر انتقال حرارت داشته باشند گزینه مناسبی برای سازه‌های شمال کشور خواهد بود.

مقاومت در برابر رطوبت

رطوبت در منطقه شمالی کشور بسیار زیاد است و تمام مصالح به کار رفته باید نسبت به تماس با آب مقاوم باشند. لایه‌های سطحی ساندویچ پانل معمولا از آلومینیوم ساخته می‌شود و لایه داخلی نیز با استفاده از پلیمیر طراحی می‌شود. در نتیجه هر سه لایه در برابر رطوبت مقاومت بسیار خوبی خواهند داشت و خواص شیمیایی خود را از دست نمی‌دهند. ضریب انتقال حرارت اکثر عایق‌های معدنی پس از مرطوب شدن افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه عایق‌های پلیمری گزینه بهتری برای مناطق شمالی کشور خواهند بود.

حمل و نقل و اجرای آسان

حمل و نقل و نصب ساندویچ پانل‌ها بسیار آسان بوده و نیازی به چندین نیروی کار یا افراد متخصص نیست. در نتیجه حمل ساندویچ پانل‌ها از سایر استان‌ها به مناطق شمالی دشواری و هزینه چندانی نخواهد داشت و نیرو کار ساده هم می‌تواند آن را نصب کند. با توجه به گسترش ساخت و ساز در شهرهای ساحلی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تعداد نیروی کار اهمیت بالایی برای پیمانکاران دارد. به همین دلیل خرید ساندویچ پانل در مناطق شمالی کشور باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

مقاومت در برابر سیلاب و زنگ‌ زدگی

ساندویچ پانل در برابر زنگ زدگی و بلایای طبیعی مثل سیل مقاومت بسیار خوبی دارد. متاسفانه مناطق شمالی دائما در خطر وقوع سیلاب‌ها هستند و باید مصالحی در ساختمان‌ها به کار رود که استقامت کافی را داشته و وزن زیادی روی سازه تحمیل نکند.

عدم رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها

یکی دیگر از دلایل مهم خرید ساندویچ پانل در شمال کشور، عدم امکان رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها در این عایق است. برخی از عایق‌های معدنی با قرار گرفتن در معرض رطوبت بستر مناسبی برای رشد قارچ و باکتری خواهند بود. به علت وجود رطوبت در شمال کشور مشاهده قارچ و باکتری روی سطوح یا وسایل مختلف اجتناب‌ناپذیر است. ساندویچ پانل‌ها به علت جنس پلیمری و برخورداری از لایه‌های مختلف به قارچ‌ها و باکتری‌ها فرصت رشد و تکثیر نخواهند داد.

قیمت ساندویچ پانل در شمال کشور

به طور کل ساندویچ پانل عایق گران‌تری نسبت به عایق‌های معدنی است. ساندویچ پانل در کارخانه‌های صنعتی ساخته شده و برای تهیه پلیمر لایه‌های میانی آن از واکنش‌ها شیمیایی استفاده می‌شود. وزن این عایق نسبت به عایق‌های معدنی کمتر بوده و قابلیت‌های بیشتری را دارا است. به همین دلیل قیمت پانل‌های ساندویچ نسبت به پشم شیشه، پشم سنگ یا دیگر عایق‌های معدنی بیشتر خواهد بود.
عمر طولانی، کیفیت بالاتر نسبت به عایق‌های معدنی و مقاومت در برابر رطوبت باعث شده تا استفاده از این محصول باعث کاهش هزینه‌های انرژی، تعویض، تعمیر و بازسازی در طولانی مدت شده و مهندسان عمران نسبت به خرید ساندویچ پانل در شمال کشور متقاعد شوند.

قیمت ساندویچ پانل در شمال کشور

جمع‌بندی

خرید ساندویچ پانل در شمال کشور یک راهکار مناسب برای جلوگیری از انتقال حرارت و صوت به داخل فضای مسکونی یا صنعتی خواهد بود و همچنین باعث سبک‌تر شدن سازه، صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرایی و بهره‌برداری می‌شود.

در حال حاضر استفاده از این عایق در سازه‌های مسکونی، صنعتی، ورزشی و … رایج است و با توجه به قابلیت‌های فراوان آن، احتمالا شاهد گسترش استفاده و تنوع بیشتر محصولات در آینده خواهیم بود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.